۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۵۳

"جان‌سخت" بروس ویلیس دوباره صدرنشین شد

"جان‌سخت" بروس ویلیس دوباره صدرنشین شد

به فاصله چند روز پس از انتخاب بروس ویلیس به عنوان بهترین پلیس تاریخ سینما در "جان‌سخت"، این فیلم سینمایی به عنوان بهترین اکشن تاریخ سینما نیز انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه معتبر "ایتنرتینمنت ویکلی" در تازه‌ترین شماره خود در حالی "جان سخت" جان مک‌تیرنان را به عنوان بهترین اکشن تاریخ سینما برگزید که تا اکران چهارمین قسمت مجموعه فیلم‌های سینمایی "جان‌سخت" با نام "آزاد زندگی کن یا سخن بمیر" دو هفته مانده است.

بروس ویلیس در "جان‌سخت"

فهرست 25 فیلم برتر اکشن تاریخ سینما را جمعی از نویسندگان، دبیران و منتقدان نشریه سینمایی "اینترتینمنت ویکلی" انتخاب کرده‌اند و انتخاب‌های آنها گستره وسیعی را دربر می‌گیرد: از "ماجراهای رابین هود" سال 1938 گرفته تا "هفت سامورایی" آکی‌را کوروساوا ژاپنی محصول 1954 (رده ششم) و انیمیشن سینمایی "خانواده اینکردیبل" محصول 2004 (رده بیست و پنجم).

در رده دوم این نظرسنجی پس از "جان‌سخت"، فیلم "بیگانه‌ها" جیمز کامرون با بازی سیگورنی ویور قرار دارد و پس از آن هم "مهاجمان صندوقچه گمشده" استیون اسپیلبرگ محصول 1981، "مد مکس 2: جنگجوی جاده" جرج میلر محصول 1981 و "ماتریکس" برادران واچووسکی محصول 1999 هم به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم ایستادند.

"جان سخت" در تابستان سال 1988 بیشتر به خاطر صحنه‌های تیراندازی و تعقیب و گریز در یادها ماند، 138 میلیون دلار در دنیا فروخت و بروس ویلیس را به یک ستاره تبدیل کرد. به دنبال موفقیت این فیلم،‌ دو دنباله بر آن در سال‌های 1990 و 1995 ساخته شد و قسمت چهارم هم که به زودی روانه پرده سینما می‌شود.

سخنگوی نشریه اینترتینمنت ویکلی درباره این رده‌بندی گفت: "انتخاب "جان سخت" به عنوان بهترین اکشن تاریخ سینما بدون توجه به اکران قریب‌الوقوع "جان سخت 4" و مصاحبه شماره اخیر ما با بروس ویلیس بوده که قرار است از امروز وارد پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها شود. ما پس از انتخاب فیلم‌های برتر تصمیم گرفتیم با ستارگان آنها گفتگو کنیم."

از دیگر فیلم‌های تازه که در میان 25 اکشن برتر تاریخ سینما قرار گرفته‌اند می‌توان به "اسپایدرمن 2" سام ریمی و "بیل را بکش ـ جلد یک" کوئنتین تارانتینو اشاره کرد. "گلدفینگر"، از مجموعه فیلم‌های جیمز باندی محصول 1964 و "اژدها وارد می‌شود" با بازی بروس لی محصول 1973 دیگر فیلم‌های این فهرست هستند.

کد خبر 502451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha